Thursday 9 August 2012

That's Me..:)

rasa nak termuntah tak??haha.


ohoii apa kabar donia...:)



yup. this entry will tell and discuss about myself. and to those who might not like with my behavior or whatever please shut your fcuk mouth up..:) ok first of all, thanks also to those who sent me an email, whatsapp, FB, and so on about me thanks a zillion..i know you can't wait for my new post aite? hehe. ok. stop talking nonsense, start cakap bahasa melayu balik sebab english pekdos ni pun taraf-taraf OH MY ENGLISH..! sajo. haha. 

dah lebih seminggu rasanya aku tak hapdet blog ni kan? **rasa2  lebih dari seminggu. ah lantak ah. haha. sorry aku teramat sangat very-the-busy-person macam Yang Berhormat sudah tahap keBUSYan nya. dan aku rasa sempat lagi aku nak berjimba bagai sedangkan aku tahu sekarang masih dibulan puasa. homaigod. pardon me..:)

sebenarnya aku sudah kering idea mahu menulis dan most prefer to pembacaan. but fikirkan korang yang terloncat suruh update. so aku ikut. puas???
baru-baru ni aku pegi jusco aeon bandaraya melaka saja mahu usha2 barang raya. bagus la kan berjalan2 dari kau yang asyik memerap daging kau di rumah sambil jaja mulut longkang kau kesana kemari baik pergi jalan kasi cuci sikit minda kotor kau tahu??**ok melalut. jalan sama osmet ulam raja yang kebetulan pada masa tu dia free takda keja so aku heret dia pegi sekali. pergilah kami jalan jalan jalan sampai satu kedai nampak ada sales gila-babeng-hari-raya-buat-aku-jadi-gila-mahu-beli. murah gila baju dia. serius. aku selak selak selak cari cari cari dapat la dua helai kemeja. cantik jugak. 

stop cerita pasal shopping. aku nak cerita pasal minah kat fb annoying gila asyik post pasal ex-bf dia. cinta mati konon. 

macam aku lah mula2 buat blog dulu kan. sikit2 nak cerita pasal love life aku kan, tak tahu orang lain yang dah lama makan garam nak muntah hijau dengar cerita aku. ahahahhaha taktau lah macam mana mak aku hadap :p tapi aku takda lah sampai nak meratap hilang cinta bagai. rileks sudah makcik, takpayah nak kepoh sangat pasal love life kau kan? kau ingat kalau kau dapat kawin dengan jantan tu kau gerenti bahagia ke?? tak.oke !!

kau akan sampai satu point kau fedap nak jawab siapa bf kau, siapa laki kau, bila nak kawin. bodo. cuba tanya soalan mebangun sikit macam berapa untung kau buat hari ni ke, amacam bisnes, kedai macam mana. kelas ok ke tak. hmph. mentaliti manusia. macamtulah. 

oklah malas mahu fikir. sini aku ada tag 22 perkara tentang pekdos. tag dari mana aku malas nak tarok link nya. baca je lah ye..so, mari kita mulakan!

1. aku tak banyak cakap dengan orang yang tak dikenali dan tak disukai.
2. suka dream n drive. isk.
3. tak tahu buat 2,3,4 kerja dalam satu masa.
4. seriau sama ombak dan laut dalam tapi suka tengok laut tenang color biru-hijau
5. lebih suka air terjun dan sungai dan hutan hijau.
6. percaya konsep: kalau terlampau fikirkan hantu-setan-iblis, hantu-setan-iblis akan datang dekat dan mahu 'main2' sama kita.
7. tak berapa gemarkan gadget. janji cukup boleh guna pakai untuk berhubung.
8. tak sukakan hadiah unless hadiah yang aku idam2kan. so segala kejutan amatlah tidak digalakkan.
9. geli sama lipas terbang, cengkerik, riang2, lipan, mentadak, belalang dan segala serangga kaki bergerigi yang boleh terbang hinggap kat kepala(dan mungkin akan merayap masuk telinga/hidung time aku tidur). isk.
10. aku prefer bergerak sendiri, seorang dan independent. tapi merasakan masih memerlukan orang yang tersayang sokong di sebelah. bukan di belakang.
11. percaya setiap orang unik dengan bulan kelahiran masing2.
12. percaya buat baik dibalas baik. buat baik kadang2 akan dibalas jahat juga kalau kita pernah buat dosa tapi sendiri buat2 lupa takmahu bertaubat.
13. percaya kalau sentiasa positif akan orang/keadaan sekeliling, laluan hidup akan jadi lebih mudah.
14. selain nombor 3. nombor 7, 9, 6 juga adalah nombor kegemaran.
15. bila mak, makcik2 dan yang sewaktu dengan nya bebel hal kawin, aku suka buat bunyi berdengkur.kroohh kroohh.
16. ada kebolehan boleh teka umur orang dengan 99.99% tepat.
17. cukup rimas kalau orang suka guna instinct. rasa2 kau lah kan.. blergh!
18. rumah pekdos, syurga pekdos. aku jenis melekat kat rumah kalau takda benda betul2 penting nak buat kat luar.
19. tak suka mesej2 guna hp. apa2 call terus lebih memudahkan.
20. terlampau suka teh dan kopi tapi lebih addicted to coffee buatan sendiri.
21. berkawan biar satu. asalkan time susah aku tahu siapa yang sudi nak dok sebelah.
22. kecik2 dulu, aku takda cita2 dan memilih untuk jadi doktor je lah sebab sedih tengok nenek aku sakit tak boleh berjalan walhal aku lemah tengok darah membuak. oh, kerja doktor tu terus aku lupakan bila nenek aku arwah.
takat ini sajo mampu. nanti sambung lagi. kbai. :)

No comments: