Friday 27 July 2012

Malapetaka apakah ini??

Pagi tadi habis je sental sahur, aku terus pegang fon sambung maen fb, bbm, whatsapp, yada yada yada bla bli blu segala sampai lah mata aku terpejam dengan sendirinya. Tak sangka sedap pulak tido pagi ni. tido punya tido, sekali terjaga hamek kau pukul 10.00am. matahari dah ternganga atas kepala, ayam dah sambung cari makan, pakcik depan rumah sempat lagi basuh keta tapi aku syiok2 merekot dalam selimut sedap lagi tido. huaaarrrggghhh...ngantok bebenor yob yong oii,. 


toleh kiri kanan sekali teringat nak pergi serbu kaunter Pos Malaysia sebab nak tuntut hak aku yang dah lebih seminggu diorang pegang. terus bingkas bangun. mandi. mandi. mandi siap apa segala. start moto. vrooooommm. pecut. 


sampai pos office terus paking molek2. betul rambut sikit. ting tong. masuk dan terus pergi ke kaunter serahan barang dengan hati yang mulia. 




pekdos : Salam, pakcik saya nak check barang saya dah sampai ke belum?? 


pakcik : **salam tak sahut. Ha.., kau nak check barang apa?? apa nombor register?


pekdos : kejap..buka fon cari. cari.cari. *Em086879****my . 


pakcik : catit.catit.catit. sekejap. **sambil buat muka puasa.


pekdos : hergh. sabar jelah. tunggu. tunggu.tunggu......


pakcik : barang kau tak sampai lagi. kena tahan kat pejabat pos besar kajang. **konon buat muka profesional.


pekdos : hahhhhhhhhh??? pasai pa tak sampai lagi? buat apa lama2? kena tahan pasai pa? 


pakcik : kau hantar barang apa? salah alamat kot..!


pekdos : gila babi ke kau ni pakcik? **dalam hati jelah. haha. macam mana boleh saya pulak nak pi hantaq. saya beli barang bukan nak hantaq pakcik tua haram jadah oi. bodo piang mana kau ni pakcik oi??


pakcik : habis tu barang kau ni dari merlimau-kajang. **muka confident.


pekdos : apa kejadah pulak dari merlimau?? saya nak barang saya. (sambil rolling rolling eyes sampai tergolek golek mata aku kena kutip)


pakcik : kejap.. terkedek-kedek jalan buat2 pegi check-barang-padahal-tak-ada-pun. haaa..memang tak sampai lagi **sambil tunjuk print report yang-konon2ya-aku-tak-paham-bahasa.


pekdos : try check betol2. kot2 nombor tu salah. **libas kepala pakcik dengan surat A3. haha. gila buat camtu.??


pakcik : takpa kau balik check balik dengan orang yang hantar barang tanya dia pos alamat macamana. **terus blah macamtu je. 


pekdos : . . . . . . . . . . . . 




Apa ke bodo piang kau ni pakcik buat kerja macam haram. layan org macam tu ke? aku rasa macam nak seligi kepala pakcik tu kat lantai. macam kau baru kerja kat situ. kopiah nak tinggi saja. kerja ?? haraaaammm. yang kawan dia bole pulak buat lawak tak lawak episod kedua sama kawan sorang lagi. bukan nak kerja tolong cari ka apa yang patut. tahik sungguh.! 


balik umah, terus aku call akak tu tanya alamat....INI JAWAPAN BIJAK LESTARI DIA..


pekdos : salam, akak barang yang akak pos kena hold kat pos office kajang. apasal ek??akak bagi alamat macam mana haritu baca kejap...


akak dunggu : wasalam dik. hah. kejap. bla bla bla yada yada yada JB 7368..!!


patut lah salah..! aku bagi alamat apa akak-dunggu oi?? bukan JB 7368 tapi JB 7386...!! 86..!!


pekdos : terus letak fon. buka pintu luas2 terjun bangunan. whoaaaaa..! **geram sangat dapat orang macam ni tahu. hmmm...cakap baik2 kat akak-dunggu tu suruh pos balik. nanti bagitahu lagi. 


akak dunggu : ok. tuuutttttt....***TERUS LETAK..MAAF TAK DAK?? ADOII...


malapetaka. malapetaka. 




P/S : Tadi kakak aku call cakap dia dapat panggilan KASTAM untuk ujian penilaian fizikal & pancaindera macamtu lah. GUDLUCK yer sis. always support what u are.! mak pulak cakap nak datang sebab nak teman akak amik barang dengan sijil dia kat muar so terus singgah merlimau. harap2 jadi lar. nak pergi shoping sama mak. nak hantar barang terus. I LOVE MY FAMILY. muah muah.

No comments: