Monday 23 July 2012

Projek.pos laju dan aku.!


kamon la korang aku baru hapdet berapa entri je kot. tak kan dah nak emo suruh hapdet lagi. mampos la aku. *ingat robot ke apa?? . kau tahu bertapa susahnya nak cari idea yang mencurah2 ke ladang gandum mencari segumpal idea yang bernas campak bagi kau baca. haha. tapi kau tau kan aku sayang korang semua. ku gagahkan jua.* sambil nyanyi lagu paizal tahik. haha. 







ok. sambung. 


semalam 25/7/12 (senin) , balik je dari kelas projek kami sekumpulan mengelijat macam ulat sampah terus berkejar ke mydin MITC sebab nak cari bahan untuk projek akhir yang mana orang lain boleh lagi sedap2 duduk kat rumah tapi kami dah terkinja2 menyiapkanya. syabas bete. haha. suka group dengan korang. PANTAS.! pukul 2.36pm dapat call dari ema suruh siap sebab nak pegi dah. dalam keadaan aku yang tengah mamai hapa tu kan bagunlah dengan comel-molek pergi ke bilik air mandi bagai. siap bermake-up semua kuar rumah secomel mungkin. haha. perfume vanilla from body shop tak lupa ok. sembur.sembur.sembur!. 


dalam perjalanan yang sesingkat itu kami sempat la tengok tempat praktikal lama kat KINGS HOTEL yang maha nazak tu, nampak la abang2-baju-putih-kipas-sate kat belakang hotel area2 kebun tu ha. dah memang adat dah asal ramadhan je mesti juadah sate paling femes kat kings ok. tak lupa otak-otak ye jawa2 sekalian. huiihh. kegemaran tahu.! sesampai je tempat letak keta. paking comel2 kami pun terkedek-kedek la masuk mydin. orang masih tak berapa nak ramai ,ataupun mydin tu memang besar tak tahu lar kan. *sangat besar ok.!  tapi memandangkan paking masih separa kosong so aku anggap masih belum ramai yang datang lar. amik troley. jalan.jalan.jalan. barang kering semua dah selamat terjun dalam troley. time nak ke pasar basah. ha tahu apa jadi?? yes people.pandai pun. sangat SESAK!. dari celah mana datangnya orang ntah. kau tahu jelah aku kan. memang hobi  shoping tempat2 yang sesak macam ni. sedangkan jalan jem kat luar sana pun aku dah menyumpah segala ni kau nak suruh aku bersesak. memang bukan aku lah. ok. dah sempat parking troley kat area buah-buah tu. sup sap sup sap tangan aku campak buah dalam troley then blah. huhh. lega sangat. tak dak nyawa duk kat tempat tu. 




troley hampir penuh dengan barang-sendiri-bukan-barang-projek kami pun terus merayap ke tingkat atas mall tu. tahu apa ada sana?? yes sekali lagi sesak. tapi kali ni bukan sesak dek orang tapi baju-baju yang menunggu masa nak kena kebas. *bukan curi ok.!  masing2 dah macam cacing-atas-jalan-tar terus berpecah penting diri (termasuk aku). belek punya belek. suuupppp mata aku terpandang patung cantik je berdiri pakai baju hijau yang memang feveret colour aku. apa lagi, tak pikir hidup mati terus aku geledah baju2 belakang dan.....???


paling mengejutkan HARGANYA..! paling tak masuk akal. gila ka apa mydin ni letak harga macam ni untuk baju secantik ini. SEJAK BILA?? try punya try MUAT ye penduduk sekalian. baik punya duk posing dalam fitting room tiba2....?  menyelinap sayup je dalam lobang telinga aku ini orang sebelah duk bermonolog .. "sape cakap aku tak muat hah.? aku pun kurus jugak tak de lah gemuk mana." hahahahahaha. mengekek panjang aku mengilai dalam bilik tu. mampos sama kau nak dengar ke hapa. yang penting tak dapat tahan dah lawak kau tu ok. haha. gila lepas perasaan dalam fitting room sorang2 kau ni pakcik. isk isk isk. sabar jelah. dah habis try baju yada yada yada. time nak keluar. kriukkkk. bunyi pintu sebelah terbukak sama dengan pintu aku. tahu sape si royan tu?? haha. pekerja MYDIN tu jugak ok. aku pun dengan muka selamba jalan buat dek sambil tahan hati yang tengah terloncat-loncat tahan lawak kau tu. jalan.jalan.jalan. sekali time nak bayar. ha amek kau si royans yang jaga cashier. gila. sejak bila?? nak tukar lane memang dah penuh. so hadap jugak lah. tapi nasib tiba-tiba makcik sebelah tak jadi bayar *ke sebab ape tak tau/ duit tak dak kot. laju je aku paking bayar kat akak tu sambil mata aku curi2 tengok si royans tu perasan tak aku gelak tadi. haha. nasib ok je. mau nye dia meroyan baling plastik kat situ sape nak jawab?? haha. tett tett tett. yada yada yada. RM 82.65 encik! selamba akak tu sebut price. ok lah bayar bagai cop resit semua. mata aku stil lagi tengok royan tu sambil cakap dalam hati ''ape ke masalah kau ni hah? " haha. 





settle bab royans. jalan.jalan.jalan lagi sampai site baju raya pompuan terpandang satu patung *yes aku memang suka tengok patung. cantik je baju dia pakai. dan2 pulak henfon bunyi-tak-tau-no-sapa call. "hello? ye? ouh...(sekali mak aku daaa) " yada yada yada punya bersembang. tup tup mak cakap pasal baju raya. ape lagi aku dengan penuh semangat syor kan lah nak beli satu kat mak. happy lah mak aku dengar anak dia yang hensem-cute-comel*matilarr kena baling selipar ni nak belanja. yada yada yada lagi. kredit habis. sian mak. tak per aku pilih je ikut panduan size XS/S/M/36 yang dah ditetap kan olah mak. *oh mak saya sangat comel yer.  korang satu saiz dengan mak aku ke? syabasss. pening datang tiba2 sebab semua baju aku nampak cantik. ros pulak jadi pembantu aku merangkap model sambilan duk cuba.test.try. semua baju kat situ. lastly pening punya pasal aku amik pic sent kat mak suruh pilih sendiri.  




dari kiri dengan purple tu pilihan melaya ok.!

cantik tak?
cik ros & cik ema telek ape ntah. !
jeng jeng. sedar je pic kena amik bedesup masing2 pose maut. atin tu cari brg ape lagi ntah. *refer kat org belakang


pilihan aku? mak je yang tahu sebab aku dah pos baju yang aku beli semalam. tunggu jelah nanti reaksi mak macamana. harap sangat mak suka. i lap u mak.! muah muah. jam kat tangan pun dah tik tok tik tok pukul 7 so kami terus terkedek-kedek ke bawah beli makanan. makan. jalan. apa semua dah dapat start keta terus pegi MC (Malacca Central) beli tiket balik raya. terkejut ya ampun bila sampai kat kaunter akak tiket cakap ''semua tiket nak balik raya dah HABISSSS.! sekali lagi dah HABIS" terduduk punya duduk bukan main2 lagi dah. merecik-recik peluh duk settle dengan akak kaunter suruh check balik. SEKALI..." EH..adik tiket untuk 15/08/2012 ada lagi." herghh . nasib baik ada. bodoh punya akak gemuk check main2. gila.sejak bila?? mamposs aku lau xbole balik raya. tapi balik malam lah. peduli apa aku. janji balik. yada yada yada bayar apa semua. chinggggg TAIPING  15/08/2012     9.00PM       STARMART. !    yeay raya raya raya.

ok. shoping settle. bab nak pos pulak.

esoknya pagi2 lagi celik je mata ingat nak pos baju segala. siap comel2 terus gerak.ok. sampai je sana mak datuk ramai orang. apa ke jadah pulak harini ramai?? kerajaan bagi BR1M lagi kah?? . titttt. amik no giliran. duduk. tunggu. tunggu.dan tunggu. "1 1 0 6 , KAUNTER 1"  
terkedek-kedek bangun beli kotak nak pos. then pegi tempat untuk menulis. beratur lagi nak berebut-satu-pen-untuk-satu-pejabat pos. gila hapa. *menangis kejap. lepastu datang mamat-baju-kotak-tak-pakai-smart sebelah aku  batuk kahak king!king!king! sekuat tenaga lepas kat aku. aku saound jugak lah asal tak batuk kat tempat lain. dia sengih2 je. eeeeeeeeeeii benci tau orang tiga suku macam ni. kau ingat aku melawak ke apa??. aku buat muka ketat. dia perasan kot aku serius. terus sory sory sory.  sorry pun tak boleh nak buat ape dah. virus kau dah merebak. aku terbayang- bayang virus kau terbang lalala sana sini tak boleh pi mana sebab terperangkap dalam bilik aircond kan. haih. siap la lepas ni semua sakit dan aku lah orang pertama yang akan sakit dulu. iskkkk. sakit jiwa. semua dah habis dan aku pun sempat tulis nota kecik untuk mak. masuk kan dalam kotak bersama baju nya then balik. lega. hapy dalam hati tuhan saja tahu. yelah sape tak bangga dah buat mak gembira. untuk abah, tunggu yer. haha.

2 comments:

Anonymous said...

orang melaka rupenyew ..

Unknown said...

cahaya bintang : bukan orang melaka lah study sini. asal taiping perak sana.. haha