Saturday 21 July 2012

Raya. kenduri. cuti.

0h, tersangat lah girangnya hati aku bila saat nak menulis entri kali ini. * sambil peluh merecik-recik kat dahi. Ye kau tahu sebab apa?? sebab yang pertama nya kau dan umat islam yang lain bakal raya. *walaupun entri ni baru hari kedua puasa, tersangat lah gigh aku kan. haha. 
sape yang tak seronok kalau raya kan.?? kau bawak kat aku sorang yang tak mau sambut raya. *unless kalau dia tengah serabut dek kejadian, kematian or whatsoever la. jangan nak tanya aku macam-macam lah . susah kalau bercakap dengan orang yang terlampau lurus bendul ni. dan susah kalau kau rasa kau je betul orang lain selalu salah. buka minda kau luas2. sekali sekala mengaku salah sendiri, apa yang kau nak malukan? jelasnya, hati kau memang bangkai dah tak boleh nak buat apa dah. tak malu ke kena kutuk terang2? kau memang layak kena kesian. itu lah selalu aku  hadap bila masyarakat aku sendiri tak mau nak berubah. *dah mula melalut. haha. 

ok. kembali.

ha. raya tahun ni jugak aku dah plan mau pergi kemana sepanjang cuti aku yang tak semegah mana tu. jeng.jeng.jeng tunggu entri raya nanti. dan raya nanti jugak akan ada perubahan yang aku dah memang plan dari awal sama mak. haha. jangan nak terkejut sangat la nanti kan. 

tadi raya. sekarang masuk bab kenduri.

macam biasa korang dengar dan lihat lah. stail orang melayu kita ni kalau buat kenduri memang nak buat time-time raya or cuti sekolah. dan keluarga aku tergolong dalam golongan-suka-kenduri-time-cuti-umum ni. haha. *ampun mak,abah,tok,tok-nyet. mulanya kenduri kakak kawan baik aku sendiri amy. hehe. pada 25/08/2012 (raya ketujuh). aku pun terlibat sama kot dalam menjayakan kenduri di rumah amy. *kalau dijemput lah. :P . sebab family amy dengan aku dan close. rasa satu macam kalau aku sorang yang selalu happy2 lepak join mengumpat sekaki tak pergi kan. ok. kedua. kenduri maklang julia aku pada 31/08/2012 (akad nikah/merdeka) , kenduri nya pada 01/09/2012. pergh. memang rabak badan aku nak attend dua2 kenduri. sebab kalau tak join family. haha. sabar jelah yob. 

cuti. pulak. hmmm.

kampus bagi aku cuti seminggu je kot. **based on academic calendar. habis tu kau bagitahu aku mana aku nak gadak cuti lagi seminggu untuk kenduri maklang julia nanti?? hadoi. kadang2 suka jugak cuti pendek2 ni. tapi bila sampai waktu yang sepatutnya kau kena cuti panjang. tapi dapat cuti yang tersangatlah pendek ini. apa kau rasa. tak ke kau nak maki pihak ipta tu?? haha. memang aku buat cuti sendiri lah jawabnya. nak buat macam mana dah darurat namanya. 
ok. setakat ni je kot entri aku.ape2 hal aku akan kemaskini. kalau ada lah. ok. chau.!

No comments: